.

Handelsvilkår

Angrerett
Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser. Det blir derfor sendt ut informasjon om angrerettloven via e-post ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende. Vi anbefaler å vise god omsorg for originalemballasjen/salgsforpakning hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

• Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet. (jf Angrerettloven § 6, punkt e)

• Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)

• Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 250,- til AgaPanthus AS for behandling av saken.

Før ordren er pakket og sendt
Dersom du angrer kjøpet ber vi deg kontakte oss omgående på telefon.  Telefonnummer er oppgitt på vår hjemmeside under ”kontakt”. Gi oss beskjed og be om at hele ordren slettes. Når du mottar bekreftelse fra oss at ordren er slettet, da har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager.

Etter at pakken er sendt eller hentet
Hent pakken snarest mulig og ta kontakt med oss skriftlig via brev eller e-post om at du angrer kjøpet. Du vil motta en mail som bekrefter at kjøpet / varen er innenfor kriteriene for angrerett, skriv ut denne bekreftelsen og legg den i pakken som skal returneres. Du betaler kun returporto og ditt tilgodehavende vil bli oversendt din konto et par dager etter at vi har mottatt og behandlet "angrepakken".

NB: Det kreves en aktiv handling fra deg (husk 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven §11), på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med andre ord slik at vi kan behandle saken på en rask måte for alle parter iht. Angrerettloven. Det oppfordres til at "Angrepakken" sendes som pakkepost slik at du ved å sjekke Posten sine sider har full oversikt over hvor ditt produkt befinner seg i postens system frem til det ankommer oss.

Har produktet blitt skadet på veien? Dersom din bestilling har blitt skadet under frakt finner du informasjon om hva du skal gjøre under.
AgaPanthus benytter Posten/Bring

Hvis varen er skadet under transport, skal følgende gjøres
.
• Du må ta vare på emballasje samt produktene.
• Send oss et bilde av den skadde varen send det til oss og få godkjent retur av oss.
• Når du har fått godkjent retur går du til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen.
• Sammen med posten skriver du ut en skademelding.
• Postens skademelding sendes til AgaPanthus AS sammen med godkjent retur AgaPanthus sammen med den skadde varen.

NB: Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng til når du har hentet / mottatt produktet.

Mangler eller feil på levering 
Vare som mangler i forsendelsen
Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig.

Send en e-post direkte til post@agapanthus.no. og beskriv hva som mangler.  Vi vil ta kontakt og ordne opp. Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rett opp eventuelle feil.

Mottatt feil vare
Har du mottatt en annen vare enn det som er bestilt skal du gjøre følgende: Send en e-post direkte til post@agapanthus.no. Vi vil deretter rett opp eventuelle feil og sørge for at du får rett vare.